To whom it may concern,
I hope this email finds you well. I am writing to inquire about the procedures and regulations regarding traveling to Barcelona, Spain with prescribed medical cannabis.
I am planning to visit from XXXXX 2026 for a work trip, However, before finalizing my travel plans, I wanted to ensure that I have all the necessary information regarding the transportation of my prescribed medication.
I currently hold a valid prescription for medical cannabis, which has been duly prescribed to me by a licensed doctor in the United Kingdom. As medical cannabis is a controlled substance, I understand the importance of adhering to the legal requirements and regulations of both my home country and the destination country. As such I have attached all of the relevant documents in PDF format for your review.
I truly appreciate your attention to this matter and would be grateful if you could provide me with the necessary guidance and information to ensure a smooth and hassle-free travel experience.
Thank you very much for your time and assistance. I eagerly await your response.
Best regards
-----------------------------------
Traducido con el traductor de Google.
A quien corresponda:
Espero que este correo le llegue bien. Le escribo para consultar sobre los procedimientos y la normativa para viajar a Barcelona, España, con cannabis medicinal recetado.
Tengo previsto visitar el país del xxxx de 2026 por trabajo. Sin embargo, antes de finalizar mis planes de viaje, quería asegurarme de tener toda la información necesaria sobre el transporte de mi medicación recetada.
Actualmente tengo una receta válida de cannabis medicinal, debidamente prescrita por un médico colegiado en el Reino Unido. Dado que el cannabis medicinal es una sustancia controlada, comprendo la importancia de cumplir con los requisitos y normativas legales tanto de mi país de origen como del país de destino. Por lo tanto, he adjuntado todos los documentos pertinentes en formato PDF para su revisión.
Agradezco enormemente su atención a este asunto y le agradecería que me proporcionara la orientación e información necesarias para garantizar un viaje sin contratiempos.
Muchas gracias por su tiempo y ayuda. Espero con interés su respuesta.
Saludos cordiales